Boek In de Media

Boek "In de Media"
Redacties worden steeds kleiner en het nieuwsaanbod groeit met de dag. Deze overvloed leidt ertoe dat zo’n 90% van de persberichten ongelezen wordt weggegooid. In dit zeer praktisch boek leest u hoe u als ondernemer, ZZP’er of branchevereniging concurreert in dit geweld, zodat uw nieuws wél de media bereikt.

Boek

Met dit zeer handzame pocketformaat boek, heeft u altijd alle tips op zak. Na betaling ontvangt u het boekje binnen een paar werkdagen thuis.

E-book

Het E-book is direct te downloaden zodat u meteen aan de slag kunt met het in de media krijgen van uw nieuws.

In mijn nieuwe bijbel “In de Media” lees je wat ze je niet vertellen! Ik heb het boek in één adem uitgelezen. Vooral de tips in hoofstuk 5 over T&T zouden meer communicado’s en journo’s moeten doen!!! JaneK. van @poweredbyjane 

Dit boek is excellent! Met dit boek leer je de redacteur kennen en denken vanuit de redacteur, en dat heb je nodig als je je verhaal in de media wilt krijgen. Jan van Buuren – voormalig hoofdredacteur NieuwsTribune, Founder Grote Paul (Huf) Award

Onlangs heb ik het boek “In de media” van Marike Timmermans van Uwpersvoorlichter gelezen. Wat een GEWELDIG handboek. Je leert stapsgewijs hoe je een persbericht schrijft, hoe je er voor zorgt dat deze wordt gelezen en opgepikt door de media. Je leert de do’s en don’ts aan de hand van praktijkvoorbeelden en het boek is doorspekt van handige tips. Als je het nog niet hebt aangeschaft dan zou ik dat zeker DOEN! Katarina Hartgers – Social Media expert

‘In de Media’ van Marike Timmermans is een heel praktisch, handzaam en toegankelijk geschreven boek(je). Hierdoor leest het makkelijk en heb je het veel sneller uit dan verwacht. Wel weet je dan hoe je als ondernemer ‘free publicity’ krijgt. Is dat niet wat iedere ondernemer wil? Met de bondige korte samenvattingen per hoofdstuk kun je alles snel weer teruglezen en weet je zo hoe je in het nieuws komt! Johan van der Burg – J.F. van der Burg Consultancy B.V.

Voor mij, als PR- en communicatieprofessional, is het extra interessant om ‘In de media’ te lezen. Zal Marike Timmermans erin slagen om op een laagdrempelige manier de ondernemer te helpen om ‘nieuwswaardig’ over te komen? Met een compact boekje met de titel ‘In de media’ slaagt zij daar makkelijk in. Hoe kom je in de media? Een vraag die veel ondernemers zich stellen. Aangezien het niet hun core business is, besteden zij dit vaak uit, proberen zelf wat uit of… doen zij er helemaal niks mee. Exposure in de media is een must voor elke ondernemer, maar hoe pak je dat aan? Met ‘In de media’ reikt Timmermans handvatten aan, die ook die niet-communicatieprofessional kan begrijpen. Extra pluspunt: de schrijfstijl en format van het boekje werken drempelverlagend voor de ondernemer die de media toch op een professionele manier wil benaderen. De inhoud is voor de communicatieprofessional gesneden koek, maar zelfs voor de professional is ‘In de media’ een handig naslagwerkje. Een soort checklist, die je aan een ander kunt uitleggen. Timmermans zorgt er ook voor, dat de on- en offline componenten van PR of free publicity benoemd worden en onderdeel uitmaken van de praktisch persbeleid. Met hoofdstukken zoals ‘Heeft mijn bericht nieuwswaarde’, Wat leest, luistert, kijkt je doelgroep’ en ‘Reageer je op negatieve publiciteit’ dwingt zij de lezer (lees: ondernemer) om ook na te denken over de basis van zijn PR. De inleiding zorgt ervoor dat de lezer eigenlijk al direct moet nadenken over de kernvraag: hoe concurreer je als ondernemer met jouw nieuws in de enorme overvloed van nieuwsberichten?

Marike Timmermans is geen onbekende op dit terrein; zij geeft jaren trainingen en workshops op het gebied pers en media. Op basis van haar ervaringen en op verzoek van haar klanten is ‘In de media’ ontstaan, een handzaam boekje met praktische handvatten en tips. De leesbaarheid wordt ook extra vergroot door de duidelijke en herkenbare praktijkvoorbeelden, geschreven in een luchtige schrijfstijl met de nodige kwinkslagen. Verwacht dus geen theoretische verhandelingen, maar een lekker ga-aan-de-slag boekje. En dat moet de lezer (lees: de ondernemer) zeker doen! Angelina Hammond – multidisciplinaire PR- & Communicatiespecialist 

Ik stond aan de vooravond om de media wat meer op te gaan zoeken en ik kreeg het boek van Marike onder ogen. Het is een geweldig en zeer praktisch boek met veel tips over free publicity en media. Ik heb het in een keer uitgelezen en ben erg gemotiveerd en geënthousiasmeerd om aan de slag te gaan. Dit boek kan ik van harte aanbevelen!!! Marcel Hoiting – Vitaal aan het Werk

Marike Timmermans, je boek ‘In de Media’ is een must-have voor elke journalist en persvoorlichter. Een eye-opener voor nieuwkomers, ramen zemen voor de oude rotten in de vakgebieden. Met veel kennis van zaken geschreven en met veel respect en begrip voor journalisten. Mag ik mijn boekje doorgeven aan de volgende?” Petra de Beij – MediaMol 

Net het boek “In de media. Zo komt u in het nieuws” van mijn PR-collega Marike Timmermans uit. Knap staaltje werk! Marike legt je haarscherp uit hoe de media werkt en wat nieuwswaardig is. Stapsgewijs neemt zij met je door hoe je een goed persbericht schrijft en wat je kunt verwachten van je nieuws. Moet je nu juist wel nabellen of niet? Het boek bevat treffende praktijkvoorbeelden van Marike’s klanten waardoor het je nog duidelijker op welk nieuws journalisten en redacties zitten te wachten. Als je meer inzicht wilt in hoe de media werkt en hoe je in het nieuws komt, dan kan ik je dit boek van harte aanraden! Stephanie Aukes van SupastarPR

Ik vind het echt een top boek, heb er veel van geleerd en ik weet zeker dat onze doelgroep er veel aan heeft. Lees hier mijn recensie. Joni Hendrix, redacteur BAAZ Magazine

Het boekje ‘In de Media’ van Marike Timmermans is klein, maar fijn. Marike is duidelijk een vakvrouw, die haar vak tot in de puntjes in haar vingers heeft. Haar schrijfstijl is helder en zakelijk met een licht gevoel voor humor. De inhoud is zeer informatief, er staat geen woord teveel en geen woord te weinig in, iedere zin bevat zinvolle informatie en het blijft tot het einde toe boeien. Het is geen straf om dit boekje op het verplichte lijstje leesvoer te hebben voor ieder lid van iedere PR commissie. Pietje Sligcher – voormalig PR commissie AVIG

Ik heb het boek in twee adems uitgelezen. Marike is er in geslaagd een complex onderwerp degelijk en glashelder uit te leggen en het in de vorm van een concrete handleiding te presenteren. Er zijn veel verrassende suggesties en ideeën waar leken never nooit aan zullen denken. Een voorbeeld: het tijdstip op de dag waarop je een persbericht verstuurt. Nog een: dat je journalisten regelmatig moet informeren en niet alleen als je ze nodig hebt. Ik kom onderwerpen tegen waar ik me al mee bezig houd, zonder dat ik wist dat er een officiële naam voor is. Voor bedrijven is het een fantastisch handboek om media-aandacht te krijgen zonder een adviseur in te huren. Maakt de schrijver zichzelf hiermee overbodig? Deels. Maar voor velen blijft het nuttig en aangenaam om Marike op dit terrein de leiding te geven.  Volgende druk zou ik het boek zó te laten binden dat je het open kunt leggen en dat het dan niet wegspringt. Veronica Weusten – pedagoog en auteur van De Geliefde Leraar 

Het is een handzaam boekje. Op iedere pagina kom je tips tegen die je met weinig moeite kunt vertalen naar je eigen situatie. Het is lekker vlot geschreven. Je pakt het makkelijk even op. Carola Kesteloo – tekstschrijver

Handig en leerzaam boekje. Vlot geschreven met zeer nuttige tips. Rob van Bodegom – wijnkelder Almere