Case: Media-aandacht veiling bijzondere postzegel

30 okt

logo NPVKwestie : Eind 2013 heeft het veilinghuis een bijzondere collectie te veilen, waarbij de duurste postzegel ooit onder de hamer gaat.

Doel : bekend maken veiling in de media

Aanpak : UwPersvoorlichter heeft met een algemeen persbericht de grote media aangeschreven over de verwachtte bieding van de postzegel. Bij de veiling is beveiliging geregeld, wat het geheel een extra dimensie geeft.

Resultaat : Het nieuws van de veiling van het duurste plakkertje komt in alle landelijk media en wordt zelfs een blooper in De Wereld Draait Door omdat een verslaggever van RTL de zegel laat vallen. Achteraf wordt melding gemaakt van het feit dat de postzegel voor € 240.000 verkocht is.

Ze zijn bedreven en prettig in de omgang. Ik vind ze bedreven omdat ze zich echt inwerken in de materie, ze zijn veel aanwezig bij ons op momenten dat het er toe doet en leven met ons mee. Ze zijn prettig in de omgang doordat ze bescheiden zijn, meedenken en goed kunnen luisteren. Als het niet om een concurrent van ons gaat, beveel ik UwPersvoorlichter zeker aan. Ik zou dan zeggen dat zij dingen bereiken in de media, die ons zelf niet lukken . Martijn Bulterman, directeur NPV