Marike Timmermans

Marike Timmermans

Bij de oprichting van Novum Nieuws ontdekte ik al dat een goede bron goud waard is. Voor zowel het bedrijf als voor de media is betrouwbare informatielevering belangrijk. Een inhoudelijk goed verhaal, met kloppende feiten, gecontroleerde data en aanvullende informatie –  zoals onderzoeksresultaten of statistieken –  helpt een journalist. Dat is de kern van goede persvoorlichting. En zo bouw je aan een relatie, een relatie waarvan beide partijen baat hebben.

“Als persvoorlichters maken we deel uit van onze klant. Voorwaarde is dat er nieuws is en daar zijn we heel duidelijk over; we zijn geen PR- of marketingbureau. Wij zijn nieuwsbrengers. Het doel van de klant moet me wel liggen; ik heb die betrokkenheid nodig om het verhaal naar de media echt over te brengen. Ik vind het bovendien belangrijk om een goede relatie met journalisten en redacteuren te onderhouden. We drammen niet met ons verhaal, maar overleggen en denken mee hoe we het nieuws – groot of klein – zodanig kunnen belichten dat het interessant wordt voor de journalist of redacteur om ermee naar buiten te gaan. Die brugfunctie vind ik de kracht van persvoorlichting zoals wij die uitoefenen.”