Renée Reijers

Renée Reijers

Als persvoorlichter ken ik het belang van een goede reputatie voor een bedrijf. Het zorgt ervoor dat mensen zaken met je willen doen. Het maakt het makkelijker om je producten en diensten te verkopen, maar ook om passende werknemers aan te trekken of zaken te doen met de bank. Bovendien is het altijd prettig als je bedrijf positief beschreven wordt in een krant of je laatste project wordt geroemd op de radio.

Bovendien zie je regelmatig dat een bedrijf fikse imagoschade kan oplopen door negatieve publiciteit. Media en reputatie hebben een sterke relatie. Zelfs in deze tijd bereik je met een goed artikel in de juiste krant of een radio- of tv interview veel mensen. En je kunt die content weer delen op social media. Bovendien houdt pers je scherp. In een marketing verhaal kun je schrijven wat je wilt, maar een journalist is een stuk kritischer dan een advertentieafdeling.

Voor mij is die scherpte ook een van de dingen die persvoorlichting zo leuk maakt. Als goede persvoorlichter moet je alert zijn en oog hebben voor de wereld om je heen; wat gebeurt er in de wereld en hoe beïnvloedt dat een organisatie. Met bedrijfsblindheid redt je het niet bij de media.

Ik wil ook dat mijn adviezen een stevige basis hebben. Daarom heb ik de Engelstalige studie Master of Corporate Communication gevolgd aan de Erasmus Universiteit. Om meer te weten over de digitale ontwikkelingen heb ik ook een studie Digital Business Management gevolgd bij RightBrains.