Case: vergroten naamsbekendheid Vakbond voor Rijdend personeel

15 feb

VVMC logoKlant : Vakbond voor het rijdend personeel (VVMC)

Stand van zaken bij aanvang : als enige categorale en grootste vakbond voor het rijdend personeel op het spoor wordt VVMC nauwelijks gebeld door media als er zich iets voordoet op het spoor.

Doel : naamsbekendheid vergroten & zichtbaarheid in de media

Aanpak : UwPersvoorlichter heeft contact gelegd met de journalisten en redacteuren die schrijven/berichten over vakbond en spoor. Eind 2014 hebben we, in samenwerking met het AD, een onderzoek laten uitvoeren onder de leden van de vakbond. De resultaten waren (voorspeld) dusdanig schokkend dat het voorpagina nieuws was.

Resultaat : nagenoeg alle media bellen eerst met de VVMC om hun medewerking te vragen bij een artikel, uitzending, quote.

Sinds UwPersvoorlichter onze externe afdeling persvoorlichting is, weten journalisten ons veel beter te vinden. Ze hebben al veel media aandacht genereerd waardoor wij zichtbaarder zijn geworden en een eerste aanspreekpunt en informatiebron zijn voor veel media. Dit is heel goed voor onze positie als vakbond.” – Rob de Groot, Voorzitter VVMC (Vakbond voor Machinisten en Conducteurs)