Workshop ‘In de Media’

Wilt u zelf aan de slag en de media vertellen over uw boek, uw mening of expertise? Bent u werkzaam in een organisatie en wordt persvoorlichting onderdeel van uw werkzaamheden? Dan is de workshop ’In de Media’ perfect voor u. 

In de media

In een middag nemen we u mee naar de wereld van journalisten en mediaredacties. Waar letten zij op? Hoe werkt een redactie en waar kunt u rekening mee houden? Wat is een goed persbericht en hoe zorgt u ervoor dat deze wordt opgepakt? En welke vormen en voordelen van free publicity zijn er eigenlijk allemaal?

Voor wie?

Deze training is voor afdelingen die meer kennis op willen doen over de media en het effect van free publicity.

  • Jullie willen je kennis vergroten op het gebied van persvoorlichting
  • jullie willen persvoorlichting inzetten in de marketingmix
  • Jullie willen je eigen persbericht schrijven en zorgen dat het wordt opgepakt
  • als kleine of middelgrote onderneming willen jullie je klanten en relaties via de media informeren over nieuwswaardige ontwikkelingen binnen jullie organisatie

Wat behandelen we?

  • Free publicity: wat is het en waar wordt dit verankerd in de organisatie?
  • Welke voordelen, vooroordelen en vormen van free publicity zijn er?
  • Waaraan dient een persbericht te voldoen en waar let de media op?
  • Wat is het beste moment om een persbericht te versturen zodat u een optimaal resultaat behaalt?
  • Hoe bouw ik een mediarelatie op, wanneer zet ik ze in en hoe onderhoud ik ze?
  • Moet ik rekening houden met een mediaplanning en een redactieplanning?

Wilt u dit voor uw bedrijf? Meld u dan nu aan voor meer informatie 

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.