Als persvoorlichters maken we deel uit van onze klant.
Met een effectieve planning bepalen we met welk nieuws, we wanneer naar buiten gaan. Samen met de klant bepalen we welke doelgroepen we willen bereiken en aan de hand worden de juiste media geselecteerd.
Met de specialisten van deze media bouwen en onderhouden we een relatie en informeren hen over interessante berichten en ontwikkelingen binnen de muren van de klant.
Over Marike
Als gepassioneerd ondernemer stond Marike Timmermans aan de wieg van gamechanger persbureau Novum Nieuws. Hier leerde Marike de waarde van goede persvoorlichting kennen: voor journalisten en redacteuren is een goede persvoorlichter een bron en iemand met wie je samenwerkt om de consument te informeren.
Marike kent het spectrum van binnenuit, van de gepassioneerde vakman of -vrouw tot de ambitieuze onderzoeksjournalist. Niet alleen vindt zij steeds weer creatieve en communicatieve oplossingen om haar klanten in het nieuws te krijgen, zij weet ook wat de spelers beweegt en vooral ook wat hen tegenhoudt.
Haar focus ligt op brancheverenigingen en stichtingen, maar ook het midden- en kleinbedrijf en auteurs vinden in haar een betrokken persvoorlichter. “Authentieke ondernemers en mensen met een boodschap hebben vaak verrassende oplossingen en een vernieuwende visie. Zij staan met hun poten in de klei en die bevlogenheid geeft mij de juiste energie. Hier vind ik het nieuws voor de doelgroep omdat deze mensen hun vakgenoten en betrokkenen weten te boeien. Voor hen leg ik graag de verbinding met de media en hun doelgroep.”

UW PERSVOORLICHTER
Mijn visie
De media voorzien van nieuws dat ertoe doet, van brancheverenigingen en stichtingen wiens leden en donateurs, hoekstenen vormen van de samenleving. Ik wil ervoor zorgen dat die brancheverenigingen en stichtingen naamsbekendheid krijgen. Want wat zij te vertellen hebben, gaat bijna iedereen aan.
Dagelijks heb ik, namens mijn klanten, contact met de media. Ik informeer de media over nieuwswaardige zaken, en ben – namens mijn klant – een betrouwbare bron voor journalisten. Ik speel in op de actualiteit en ben betrokken bij de klant. Mijn belangrijkste doel is het opbouwen van een relatie met de media en zorgen dat ze goed en tijdig geïnformeerd worden over interessant dan wel belangrijke zaken. Door regelmatig nieuws te delen en contact te houden werk ik aan de naamsbekendheid. Dat is het grote voordeel van mij als persvoorlichter.
Met een effectieve planning stellen we vast met welk nieuws we wanneer naar buiten gaan. Samen bepalen we welke doelgroepen we willen bereiken en aan de hand daarvan worden de juiste media geselecteerd. Met de journalisten en redacteuren van deze media bouw en onderhoud ik een relatie en informeren ze over interessante berichten en ontwikkelingen die zich bij de klant afspelen.