Als persvoorlichters maak ik deel uit van de klant.

Met een effectieve planning bepalen we met welk nieuws we wanneer naar buiten gaan. Samen bepalen we welke doelgroep(en) we willen bereiken en selecteer ik de juiste media of journalisten. Met de specialisten van deze media bouw en onderhoud ik – namens de klant – een relatie op. Bij interessante ontwikkelingen bij de klant weet ik ze te vinden en vice versa bellen zij mij als het gaat over de expertise van mijn klant.

Over Marike

Als gepassioneerd ondernemer stond ik begin deze eeuw aan de wieg van gamechanger persbureau Novum Nieuws. Hier leerde ik de waarde van goede persvoorlichting kennen: voor journalisten en redacteuren is een goede persvoorlichter een bron en iemand met wie je samenwerkt om de consument te informeren.

Het mediaspectrum ken ik daarom van binnenuit. Maar ook weet ik wat die gepassioneerde vakman of -vrouw beweegt en wat een ambitieuze onderzoeksjournalist ambieert. Plezier heb ik bij het vinden van creatieve en communicatieve oplossingen om mijn klanten in het nieuws te krijgen. Ik weet wat mijn klant beweegt en vooral tegenhoudt en kan spiegelen vanuit de media.

Mijn focus ligt op brancheverenigingen en stichtingen, maar ook het midden- en kleinbedrijf en auteurs vinden in mij een betrokken persvoorlichter. Authentieke ondernemers en mensen met een boodschap hebben vaak verrassende oplossingen en een vernieuwende visie. Zij staan met hun poten in de klei en die bevlogenheid geeft mij de juiste energie. Hier vind ik het nieuws voor de doelgroep omdat deze mensen hun vakgenoten en betrokkenen weten te boeien. Voor hen leg ik graag de verbinding met de media en hun doelgroep.

BOEK

In de media

Zo komt u in het nieuws

Redacties worden steeds kleiner en het nieuwsaanbod groeit met de dag. Deze overvloed leidt ertoe dat zo’n 90% van de persberichten, ongelezen wordt weggegooid. In dit zeer praktisch boek leest u onder andere hoe u:

  • als ondernemer of organisatie, expert of branchevereniging concurreert in het dagelijks nieuwsaanbod, zodat uw nieuws wél de media bereikt;
  • nieuws herkent en weet of u nieuws in handen heeft;
  • een mediarelatie opbouwt en waarom deze zo belangrijk is;
  • een goed persbericht herkent en waarom een goed persbericht zo belangrijk is.

Maak een afspraak

UW PERSVOORLICHTER

Mijn visie

De media voorzien van nieuws dat ertoe doet, van brancheverenigingen en stichtingen wiens leden en donateurs, hoekstenen vormen van de samenleving. Ik wil ervoor zorgen dat die brancheverenigingen en stichtingen naamsbekendheid krijgen. Want wat zij te vertellen hebben, gaat bijna iedereen aan.

Dagelijks heb ik, namens mijn klanten, contact met de media. Ik informeer de media over nieuwswaardige zaken, en ben – namens mijn klant – een betrouwbare bron voor journalisten. Ik speel in op de actualiteit en ben betrokken bij de klant. Mijn belangrijkste doel is het opbouwen van een relatie met de media en zorgen dat ze goed en tijdig geïnformeerd worden over interessant dan wel belangrijke zaken. Door regelmatig nieuws te delen en contact te houden werk ik aan de naamsbekendheid. Dat is het grote voordeel van mij als persvoorlichter.

Met een effectieve planning stellen we vast met welk nieuws we wanneer naar buiten gaan. Samen bepalen we welke doelgroepen we willen bereiken en aan de hand daarvan worden de juiste media geselecteerd. Met de journalisten en redacteuren van deze media bouw en onderhoud ik een relatie en informeren ze over interessante berichten en ontwikkelingen die zich bij de klant afspelen.

Het team

Marike Timmermans
Marike Timmermans
Als persvoorlichters maken we deel uit van onze klant.
Frouke Kramer
Frouke Kramer
In de jarenlange samenwerking met Marike, zijn wij vakvrouwen volledig op elkaar ingespeeld. Het is telkens weer een feest om vanuit ieders expertise, de klant wegwijs te mogen maken in het Communiceren en Presenteren in de Media.
Hans Keeren
Hans Keeren
Nadat een crisis door Marike en haar team is bezworen of begeleid, ga ik aan de slag om– met behulp van goed nieuws en SEO – de reputatieschade van het bedrijf te beslechten.
Petra de Beij
Petra de Beij
Zowel Marike als ik komen ‘uit de media’ en weten daarom hoe belangrijk het is om snel te reageren, om het persoonlijk contact te onderhouden en om mee te denken met de pers én onze klant.