AANBEVELINGEN

Liefdesverdriet is geen nieuws

Ik zei gelijk ‘ja’ op de vraag van Liefdesverdrietpsycholoog Hester Schaart om meer zichtbaarheid in de media. Wat een mooi en zeer herkenbaar onderwerp. Ook voor media identificeerbaar en dus interessant.

En toch … als iets overal voorkomt is het weliswaar herkenbaar en dus interessant, maar dan is het niet logischerwijs nieuws. En dat is wel belangrijk voor een journalist en ook voor mij als voorlichter van journalisten. Zo moest ik over een nieuwe invalshoek voor de liefdesverdrietpsycholoog in de media nadenken.

Omdat Hester wekelijks columns schrijft leek het me een goede optie om te onderzoeken of ze als columniste aantrekkelijk zou zijn voor bladen. Op die vraag krijg ik van de damesbladen bevestigende reacties. Er is natuurlijk niet direct ruimte voor een nieuwe column, maar met een beetje geduld kwamen we er toch: Hester staat sinds augustus 2021 met haar eigen column in het Gooische magazine Classy. Net als voor Classy is de doelgroep van Hester: vrouwen van middelbare leeftijd met ernstig liefdesverdriet.  Een schot in de roos dus!

Dan vertelt Hester mij over haar plannen om een online liefdesverdrietcafé te openen voor lotgenotencontact. En daar was dan onverwacht toch het nieuwshaakje: een online liefdesverdrietcafé bestaat zelfs wereldwijd niet, dus we hebben beet! En met succes – voor mensen met een gebroken hart én de media. Luister hier maar eens naar haar interview op radio 538.

Met die leuke Hester werken vraagt creativiteit van mij en daar word ik blij van.

“Marike denkt actief mee over het plaatsen van nieuwtjes over mijn bedrijf in de media. Ze is praktisch en oplossingsgericht en heeft een enorm netwerk in de mediawereld. Ze weet hoe de pers benaderd moet worden en heeft mij aan  zinvolle leads geholpen, zoals de radio en een mooi magazine, waar ik in een column in heb.” Hester Schaart – De liefdesverdrietpsycholoog.

Logo-liefdesverdriet