Compact boekje

Voor mij, als PR- en communicatieprofessional, is het extra interessant om ‘In de media’ te lezen. Zal Marike Timmermans erin slagen om op een laagdrempelige manier de ondernemer te helpen om ‘nieuwswaardig’ over te komen? Met een compact boekje met de titel ‘In de media’ slaagt zij daar makkelijk in. Hoe kom je in de media? Een vraag die veel ondernemers zich stellen. Aangezien het niet hun core business is, besteden zij dit vaak uit, proberen zelf wat uit of… doen zij er helemaal niks mee. Exposure in de media is een must voor elke ondernemer, maar hoe pak je dat aan? Met ‘In de media’ reikt Timmermans handvatten aan, die ook die niet-communicatieprofessional kan begrijpen. Extra pluspunt: de schrijfstijl en format van het boekje werken drempelverlagend voor de ondernemer die de media toch op een professionele manier wil benaderen. De inhoud is voor de communicatieprofessional gesneden koek, maar zelfs voor de professional is ‘In de media’ een handig naslagwerkje. Een soort checklist, die je aan een ander kunt uitleggen. Timmermans zorgt er ook voor, dat de on- en offline componenten van PR of free publicity benoemd worden en onderdeel uitmaken van de praktisch persbeleid. Met hoofdstukken zoals ‘Heeft mijn bericht nieuwswaarde’, Wat leest, luistert, kijkt je doelgroep’ en ‘Reageer je op negatieve publiciteit’ dwingt zij de lezer (lees: ondernemer) om ook na te denken over de basis van zijn PR. De inleiding zorgt ervoor dat de lezer eigenlijk al direct moet nadenken over de kernvraag: hoe concurreer je als ondernemer met jouw nieuws in de enorme overvloed van nieuwsberichten?