Mediatraining

Heeft u of verwacht u een interview op tv, radio, krant of (vak)blad? Heeft u dat nog nooit gedaan of is dat alweer een tijdje geleden? Dan is het raadzaam om een mediatraining te volgen.

In de training focussen Frouke Kramer en ik op uw verhaal. Wat is uw boodschap? Hoe presenteert u zichzelf? Hoe zorgt u ervoor dat u betrouwbaar en geloofwaardig overkomt? Hoe gaat u om met lastige vragen? En hoe zorgt u ervoor dat u de lezer, luisteraar of kijker geboeid houdt? In een dag nemen we u mee in de wereld van de media en maken we u vertrouwd met de camera en de microfoon.

Agenda

10.00   Inloop en kennismaking

10.30   Start training

  • Wie is mijn doelgroep?
  • Welke boodschap wil ik overbrengen?
  • Wanneer schakel ik welke media in, welke nieuwswaarde heb ik?
  • Hoe breng ik nieuwswaardige informatie zodat mijn boodschap overkomt?
  • Hoe blijf ik mezelf in een lastige situatie?

13.00   – 14.00 Lunch

  • Oefenen met de microfoon en voor de camera
  • Hoe houd ik de mediarelatie warm?
  • Hoe behoud ik mijn net verworven expertstatus vast voor de toekomst?
  • Hoe werk ik verder aan het uitbouwen van mijn naamsbekendheid?

17.00 Afsluiting met borrel

Eerdere deelnemers…

“De gang van zaken op een redactie beter begrijpen, de oprechte interesse die Marike heeft in je boodschap samen met concrete ideeën om uit te werken, maken de workshop ‘In de Media’ zeer waardevol.”

Annemarie Paol, auteur van het boek ‘Buigen als Bamboe’

Wilt u dit ook? Meld u dan nu aan voor meer informatie!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.