City Hub versterkt organisatie voor duurzame stadsdistributie

City Hub en 2DOK samen verder

City Hub en 2DOK hebben de intentieovereenkomst getekend om samen verder te gaan onder de naam ‘City Hub, your green connection’. City Hub is de schakel tussen grootschalig transport en zero-emissie stadslogistiek en is de oplossing om grote vrachtvolumes op te vangen aan de randen van de stad. Het bevoorraden van winkels, horeca en instellingen gebeurt met fluisterstille, wendbare, elektrisch aangedreven voertuigen en vaartuigen. De nieuwe organisatie heeft de ambitie om in vlot tempo vestigingen te openen aan de rand van steden met meer dan honderdduizend inwoners. Uiterlijk op 1 juni 2018 start een crowdfunding campagne om de expansie te versnellen.
“Steeds meer steden gaan op slot voor fossiele brandstof aangedreven voertuigen”, vertelt Gerard Gerritsen, CEO van  City Hub Holding. “Dankzij ons initiatief om hubs te creëren aan de randen van de stad, hoeven grote vrachtvolumes niet meer de steden in. Met elektrische vaar- en voertuigen leveren we een bijdrage aan schonere en leefbare steden. Bovendien bieden we werk voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.”
Frans-Luuk Bouwers, Operations, vult aan: “Onze organisaties delen de visie dat we met ons logistieke platform een einde kunnen maken aan de eindeloze stroom van individuele logistieke dienstverleners die allemaal hun eigen vracht verzorgen. Met de hulp van slimme software zorgen we voor minder drukte op de wegen, minder congestie in de steden en een forse reductie in de uitstoot van CO2.”
 
Impact Economy
City Hub is sinds 2015 operationeel en winstgevend. City Hub beschikt inmiddels over faciliteiten voor magazijnruimte, handling en bezorging in o.a. Amsterdam en Roermond. 2DOK is actief in de gemeente Den Haag. 2DOK is een van de genomineerde startups uit de jaarlijkse wedstrijd in het kader van het programma ‘Impact Economy’, waarmee de gemeente Den Haag vernieuwers wil verbinden met het bedrijfsleven, kennisinstellingen en internationale instellingen. De nieuwe vestiging van City Hub in Utrecht markeert de gezamenlijke ambitie om City Hubs uit te rollen rond alle grote steden van Nederland en op die manier antwoord te geven op meerdere maatschappelijke vraagstukken.
Crowdfunding
City Hubs zijn interessant voor partijen die actief zijn in bulkvervoer en bedrijven en instellingen met behoefte om overslag en transport te faciliteren, zonder eigen logistieke expertise of zorg voor opslag en/of werkruimte. De crowdfunding campagne dient middelen op te brengen om de IT-ontwikkeling te optimaliseren, te versnellen en nieuwe locaties te realiseren.
Het nieuwe team
In de nieuwe samenwerking zullen de rollen als volgt worden vervuld:
  • Gerard Gerritsen – algemeen directeur (CEO)
  • Rinse van der Woude, medeoprichter 2DOK, – ICT (CIO)
  • Frans-Luuk Bouwers, medeoprichter 2DOK – Operations (COO)
  • Paul Graven – Finance  (CFO)
Het team is gereed om de verdere expansie vorm te geven.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *