ISO normering en privacyborging maken Bureau Fris betrouwbare en veilige partner
Millennial Liselot Simonse is per 1 april 2018 aangetreden als directielid bij Bureau Fris. Deze jonge aanwinst heeft zich de afgelopen jaren bij Bureau Fris gefocust op het futureproof maken van het bureau. Met een ISO 9001 en 20252 normering en de invoering van de GDPR-wetgeving binnen het full-service bureau heeft Simonse haar toegevoegde waarde voor dienstverlening van Bureau in de afgelopen drie jaar bevestigd. Per 1 april treedt zij officieel aan als nieuwste en tevens jongste directielid van Bureau Fris.
“Met de ISO 9001 en 20252 normering en het doorvoeren van alle eisen uit de GDPR, bewijzen we onze klanten en partners een veilige en betrouwbare partij te zijn,” vertelt Simonse. “Terwijl wij zorgen dat de processen rondom (kwalitatieve) marktonderzoeken zijn geoptimaliseerd, kan onze klant zich volledig focussen op het inhoudelijke en specialistische gedeelte van het onderzoek. De full-service gedachte zie je hier terug: het selecteren van respondenten, het beschikbaar stellen van de onderzoekruimtes en onze onderzoekstools.”
Futureproof
Op 25 mei treedt de nieuwe Algemene Vordering Gegevensbescherming (AVG) in werking. De AVG is de vertaling van de Europese General Data Protection Regulation (GDPR). Deze wet houdt toezicht op de bescherming van persoonsgegevens. De focus van Simonse, op operatie en kwaliteit, maakt Bureau Fris klaar voor de invoering van de GDPR-privacywetgeving. Simonse: “Wetgeving, maar ook social media, nieuwe technieken en het gedrag van mensen bepalen mede hoe onderzoeksmethoden en -processen zich ontwikkelen. Zo ook binnen Bureau Fris. Het borgen van het juiste gebruik van persoonsgegevens bijvoorbeeld, is iets waar ik me voor heb ingezet en waar we over waken. De afgelopen periode lag mijn focus op de ISO 9001 en 20525 certificering; hiermee waarborgen we onze kwaliteit. De ISO certificeringen en het aanstellen van het Data Security team zorgen ervoor dat wij klaar zijn wanneer de nieuwe privacywetgeving – de GDPR of AGV – wordt ingevoerd. We zijn nu futureproof en een betrouwbare partij voor nationale en internationale klanten.”
Toekomst van onderzoek
Met de komst van Liselot Simonse (30 jaar) als nieuwe directeur van Bureau Fris wordt de aandacht op operatie en kwaliteit verder versterkt. “De onderzoekswereld is constant in beweging en hier proberen wij zo goed mogelijk op in te spelen. Zo zie je bijvoorbeeld een opkomst in de vraag naar online communities. Onze business scope is breder dan een aantal jaren geleden. Wij richten ons niet meer alleen op traditioneel kwalitatief marktonderzoek maar zien onszelf als partner in onderzoek. Of dit online is of op het gebied van facilitaire dienstverlening, wij denken graag mee. Gelukkig heeft dat geloond en werken wij sinds dit jaar samen met Kantar en verzorgen wij daar het facilitaire gedeelte. Bij onze klanten merken we dat de zorg rondom het onderzoek en hoe het wordt uitgevoerd erg belangrijk is en dat is precies de reden waarom klanten dat aan ons toevertrouwen; wij faciliteren zodat zij zich volledig kunnen focussen op de inhoud van het onderzoek.”
Over Bureau Fris
www.bureaufris.nl is een full-service bureau voor marktonderzoek met vestigingen in Amsterdam, Rotterdam en Den Bosch. Met 43 medewerkers en 30.000 respondenten faciliteert het bureau onderzoek voor Nederlandse en internationale organisaties. Bureau Fris is een partner in onderzoek; ze faciliteren onderzoek, rekruteren respondenten en stellen tools beschikbaar zodat opdrachtgevers alle focus op het inhoudelijk onderzoek kunnen leggen. Bureau Fris is in 2005 opgericht door Stephanie Groot. Samen met Augusta Zweekhorst en Liselot Simonse vormt zij het dagelijks bestuur.